top of page
Foto van schrijverEsther Edens

Drie tips voor een perfect Instagram profiel!


Als ondernemer heb jij waarschijnlijk al menig foto en caption geplaatst op Instagram, maar heb jij jouw eigen Instagram biografie wel op orde? Als je biografie perfect aansluit op jouw doelgroep, kan dat je veel nieuwe volgers en klanten opleveren! In enkele seconden wordt bepaald of potentiële volgers daadwerkelijk gaan volgen. Ze checken jouw profiel en als je interessant genoeg bent, heb jij er een nieuwe volger bij! Laat dus weten wat je doet en voor wie je het doet. Wat kunnen mensen verwachten als ze jou gaan volgen op Instagram? Lees vooral verder als je wil weten hoe je een verpletterende eerste indruk maakt met jouw Instagram profiel. Het invoeren van je contactgegevens waaruit vervolgens een call-to-action uit voort komt, lijkt mij vanzelfsprekend. Want dan kunnen mensen via jouw Instagram-account contact met je opnemen. Dit heb ik niet meegenomen in de tips!



Tip 1 Duidelijke Instagram profielfoto


Die eerste indruk, die is belangrijk! Als eerste wordt je profielfoto bekeken door mensen en bij een profiel is het juist goed een gezicht te tonen. Daardoor schep je eerder een band! Gebruik dus, zeker bij een eenmanszaak, bij voorkeur een foto. Ben je een wat groter bedrijf, dan is een logo prima!


De profielfoto wordt klein getoond, gebruik daarom een kwalitatieve foto waarop je gezicht heel duidelijk te zien is. Houd het wel professioneel en ga voor een perfecte eerste indruk!




Tip 2 De titel van jouw Instagram profiel


Goed om te weten: Jouw gebruikersnaam en je Instagram naam zijn dé velden die terugkomen in de zoekresultaten van Instagram. Het is dus heel goed om jouw gebruikersnaam en Instagram naam zodanig neer te zetten dat jij de aandacht krijgt van potentiële volgers. Zet hier bijvoorbeeld je expertise in of je echte naam, zo ben je beter vindbaar!


Zie dit eigenlijk als extra plek om zoekwoorden toe te voegen!


Wil je het aanpassen? Ga naar 'Profiel aanpassen' en vervolgens naar 'Naam'. Houd er rekening mee dat je maar 30 tekens kwijt kunt.


Je kunt niet dagelijks je naam aanpassen (maximaal 2 x per 14 dagen). Let bij het opslaan van de naam dus goed op of je de goede naam hebt neergezet.


Tip 3 De tekst van jouw Instagram biografie


Aan de hand van jouw Instagram biografie bepalen mensen of ze je willen volgen, dus je moet ervoor zorgen dat ze aan jouw Instagram biografie direct kunnen aflezen wat ze kunnen verwachten als ze jouw gaan volgen. Wat hebben zij eraan om jou te gaan volgen?


Een paar kleine dingen waar je op kunt letten:

  • verplaats je in jouw doelgroep/bezoeker en gebruik termen die jouw lievelingsklant aanspreken;

  • probeer jouw zoekwoorden te verwerken in je Instagram biografie;

  • gebruik hele zinnen of een opsomming (gebruik enters);

  • een persoonlijke noot kan er voor zorgen dat mensen zich met je identificeren (bijvoorbeeld geboren in 1984, moeder van 2, startende ondernemer);

  • gebruik emoticons om tekens te besparen, dit kan tegenwoordig ook zakelijk prima;

  • gebruik hashtags (#) in je biografie, ook daarop kun je gevonden worden in de zoekfunctie.

Jammergenoeg kun je ook in je biografie maar een beperkt aantal tekens kwijt, dit zijn er 150 en daarom is het een kunst om deze goed te benutten.


Wil je meer klanten bereiken via Instagram?


Wil jij dat Instagram voor jou gaat werken maar weet je niet waar je moet beginnen? Ik help je graag verder! Samen kunnen wij er voor zorgen dat jij jouw Instagram bedrijfspagina optimaliseert waardoor je nieuwe volgers en klanten aantrekt!


Stuur mij een e-mail of een appje en ik help je graag verder!


Liefs Esther



81 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page